lördag 30 september 2006

Köksoutfit


Dagens outfit

En utstyrsel för de flitiga. Detta bar jag när jag började dagen i köksregionerna för att överhuvudtaget kunna stå ut med alla bananflugor som invaderat rummet.

Efter en stunds sanering kunde jag tack och lov ta av mig skyddsmasken. Resten fick dock vara kvar på eftersom jag skulle fortsätta med köksrenoveringen och jag ville kunna gömma mig för frugan när hon ropade på hjälp.

Förutom skyddsmasken innehåller huvan öronskydd (med inbyggd mp3-spelare såklart) och huvudskydd (s.k hjälm). Mycket bra att ha när man, som jag, är lite klent byggd och ska svinga hammare. Allt som oftast hamnar den rackarn i huvudet när man svingat upp den och inte orkar hålla den på rätt köl. Nåväl. Köksrenoveringen fortskrider.

Väl mött imorgon!

Inga kommentarer: